Veelgestelde vragen - BJP Event Rent

 

Hieronder hebben we op de meest gestelde vragen een antwoord gegeven.
Staat jouw vraag er niet bij of heb je nog een andere vraag, dan kan je steeds contact opnemen met onze klantenservice via
info@bjp-groep.be.

Account

Moet je een account aanmaken?


Nadat je je producten in je winkelmandje hebt toegevoegd, klik je op 'ga naar de kassa'. Vul je emailadres in en klik vervolgens op 'inloglink ontvangen'. Er zal automatisch een account voor je worden aangemaakt indien je er nog geen hebt. Ga naar je mailbox, je zal een email ontvangen met als onderwerp 'koppeling om in te loggen'. Klik vervolgens op 'log in'. Zo makkelijk is het! Je kan nu toekomstige en vorige bestellingen volgen en je favorieten bekijken op mijn Account pagina.
Dit is handig, omdat je geen wachtwoorden hoeft te onthouden om toegang te krijgen tot je account. Plus, de link login by sign-in is een veiligere manier van inloggen dan het gebruik van een wachtwoord.





Bestellen

Hoe kan je bestellen?


Bestellingen kunnen het best via de webshop doorgegeven worden. Daarnaast kan ook telefonisch, per mail, of ter plaatse besteld worden. Van de bestelling sturen wij je een bestelbon per mail. Deze dien je vervolgens te ondertekenen als bevestiging of te beantwoorden met ok voor bestelling.




Wie kan er bestellen?


Iedereen is welkom! Zowel particulieren, bedrijven, verenigingen,... kunnen bij ons materiaal huren.




Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling geplaatst heb?


Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een automatische bevestigingsmail. Daarin vind je een overzicht van je bestelling.
Zodra wij je bestelling ontvangen hebben, verwerken wij deze hier intern en ontvang je zo spoedig mogelijk een orderbevestiging met alle nuttige info zoals tijdstip van levering/afhaling, betalingscondities,... Voor elke bestelling die je plaatst, krijg je altijd na de automatische bevestigingsmail een persoonlijke orderbevestiging vanuit ons kantoor via mail.
Heb je niks ontvangen? Dan raden we graag aan om een kijkje te nemen in je inbox met ongewenste e-mails.
Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met de klantendienst via chat, email of per telefoon.




Is het product op voorraad?


Op onze webshop kan je niet zien of een product al dan niet nog voorradig is. Mochten we je bestelde producten niet meer op voorraad hebben, nemen wij contact met je op.




Kan ik mijn bestelling aanpassen?


De bestelling kan uiterlijk 2 dagen voor de levering gewijzigd worden. De materialen die je bestelt, houden we wel voor jou gereserveerd. Daarom is het belangrijk dat wij je eventuele aanpassingen zo snel mogelijk doorkrijgen. De bestelling zetten we de dag voor de levering of voor de vroegste afhalingsmogelijkheid klaar.




Kan ik mijn bestelling annuleren?


Ja dat kan. Voor annulaties van je bestelling, gelieve ons onmiddelijk te contacteren op het nummer 056 72 52 82 of via mail naar info@bjp-groep.be. Bij annulaties van meer dan 8 dagen voor de feestdatum, wordt er 25% van de totaalprijs in rekening gebracht. Bij annulaties van 7 dagen voor de feestdatum, wordt er 50% van de totaalprijs in rekening gebracht. Bij annulaties van 1 dag voor de feestdatum, wordt er 100% van de totaalprijs in rekening gebracht. Wij houden het materiaal immers voor je vrij en moeten soms andere klanten hierdoor weigeren, vandaar deze kosten worden aangerekend.




Hoe lang op voorhand moet je bestellen?


Hoewel we over een grote voorraad beschikken, is het toch raadzaam om ruim op voorhand te reserveren. Naderhand kunnen we je bestelling tot 2 dagen voor de levering/afhaling verfijnd aanpassen.




Hoe lang kan ik mijn gehuurde artikelen houden?


Wij werken met verschillende huurperiodes, waarop de huurprijs is gebaseerd. Je vindt in elke productfiche de verschillende huurperiodes. De basisprijs is altijd gebaseerd op de standaard huurperiode. Wens je de producten voor een langere periode te huren, duidt dan de gewenste periode aan en de huurprijs past zich automatich aan.




Hoeveel moet ik bestellen?


Dit maakt helemaal niet uit! Heb je als het ware maar 1 stoel nodig, dan kan je gewoon 1 stoel huren. Wij rekenen wel een administratieve kost aan van € 5.00 voor het opmaken van een factuur, indien het huurbedrag kleiner is dan € 30.00.





Levering

Kan BJP het materiaal leveren?


Wij leveren met plezier je bestelling aan huis of op uw feestlocatie. Geef bij je bestelling het gewenste leveringsmoment en het correcte leveringsadres in. Graag ontvangen wij ook extra nuttige informatie, zoals ondergrond, smalle doorgang,... Dit kan je invullen op het einde van je bestelling 'noteer hier extra informatie ivm uw bestelling'. Voor alle leveringen, nemen wij ten laatste de dag voordien, contact met je op, om een uur van levering door te geven. Zorg er zeker voor dat je bereikbaar bent op de dag van levering.




Wat zijn de transportkosten?


De transportkosten kunnen helaas niet berekend worden via de site. Transporttarieven worden berekend aan 1 euro per gereden kilometer met een minimum van 40 euro. In de prijs is 15 minuten laad- en lostijd inbegrepen. Extra laad- en lostijd wordt verrekend aan 35 euro per manuur en aan 45 euro per manuur ‘s nachts, op zon-en feestdagen, en/of voor extra werk dat onze vlotte werking verhinderd. Na plaatsing van je bestelling, nemen wij altijd contact met je op, om deze kost door te geven. In deze prijs is de levering én ophaling van het feestmateriaal, brandstof, vrachtwagen -en wegentaks inbegrepen.




Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?


Je kan inderdaad zelf je bestelling afhalen in ons magazijn. Zo spaar je de transportkosten uit. Bij de plaatsing van je bestelling via onze webshop, kan je kiezen tussen 'verzend naar mijn adres' of 'ophalen in de winkel'. Opgelet afhalingen zijn enkel mogelijk nadat wij je een orderbevestiging per mail verstuurd hebben. De afhalingsuren zijn van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u en van 14u tot 17u. Om een goed verloop van onze logistiek te kunnen garanderen, kan je geen goederen afhalen zonder een voorafgaande bestelling te plaatsen. En geen nood...we helpen je altijd met het laden en lossen van de goederen.




Hoe worden mijn producten geleverd?


Jouw feestmateriaal omvat nogal wat volume en wordt daarom met een vrachtwagen geleverd. Om zo dicht mogelijk bij de gewenste losplaats te geraken is het van belang dat we door alle hindernissen geraken (doorgangen en verharde ondergrond). De materialen leveren we in pakket en op gelijksvloer af. Een paletwagen kan enkel paletten verplaatsen over een effen verharde ondergrond, dus niet over gras of kiezels. De verpakking blijft ter plaatse en de goederen dienen naderhand terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd waren. Controleer je bestelling zo snel mogelijk om tekorten, defecten en schade te melden. Meldingen na je activiteiten worden niet meer aanvaard.





Betalen

Hoe kan ik betalen?


Wij accepteren geen betalingen via onze webshop. Ben je een nieuwe klant?
Dan dien je de eerste bestelling te betalen bij levering/afhaling of voordien via overschrijving.
Wij nemen hiervoor contact met je op. Het is niet mogelijk om met bancontact te betalen. Voor bestaande klanten gelden de betalingscondities zoals afgesproken in de klantenfiche van ons boekhoudsysteem.




Waar vind ik mijn facturen?


Alle facturen ontvang je steeds per post, via mail of bij levering/afhaling. Je kan via onze webshop geen facturen raadplegen.
Mocht je een factuur ontbreken, mail of bel ons en wij bezorgen je een kopie.




Moet je een waarborg betalen?


Wij vragen geen waarborg. Kapotte, beschadigde of verloren goederen worden aangerekend aan het huidige tarief van nieuw aan te kopen materiaal.





Klachten

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?


Hoe hard we ook ons best doen, de kans bestaat altijd dat er iets fout loopt.
Mocht je per uitzondering een verkeerd artikel ontvangen hebben, neem je best onmiddellijk contact met ons op, op het nummer 056/ 72 52 82.




Klachten over de factuur?


Klachten betreffende de factuur moeten binnen de acht dagen na factuurdatum per aangetekend schrijven of via mail worden geformuleerd.




Ik heb een andere klacht, wat moet ik doen?


Tevreden klanten, daar werken wij voor! Natuurlijk zijn wij ook maar mensen en kan er altijd iets fout lopen.
Indien je over iets niet tevreden bent, gelieve dit ons zeker door te geven via ons online klachtenformulier.
Je mag altijd rekenen op een vlotte reactie. We proberen je klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.





Algemeen

Wat zijn onze openingsuren?


Onze openingsuren vindt u terug op onze pagina contacteer ons.




Kan ik persoonlijk advies krijgen?


Uiteraard! Wij maken graag tijd voor je vrij. Met meer dan 25 jaar ervaring in de evenementensector garanderen wij professioneel advies. Gelieve hiervoor een afspraak te maken.




Heb je al een checklist opgemaakt?


Een handige checklist met overzicht van alle feestmateriaal om te huren is onontbeerlijk om er een geslaagd feest van te maken. De lijst met welk feestmateriaal je nodig hebt, kan heel uitgebreid zijn en het type feestuitrusting kan heel divers zijn. Het nodige feestmateriaal kan zowel gaan om tafels en stoelen, als versiering en verlichting. Overloop dus tijdig wat je denkt dat allemaal nodig zal zijn. Zo kan jij zonder zorgen aan de slag en zullen je gasten ook echt kunnen genieten. Met een checklist kom je geen feestmateriaal tekort op de dag van het feest. Dat is van belang voor een goed geslaagd feest.




Welke etiquette geldt er bij het dekken van je feesttafel?


Niets is zo fijn als het geven van een feestje! De feesttafel zal hierbij een heel belangrijk element gaan vormen. Hoe je die aankleedt en welke stijl je kiest, is heel persoonlijk en dient te passen bij de rest van het feest. Maar bij het dekken van een feesttafel is het wel zo gemakkelijk om rekening te houden met de basis etiquette. We sommen er alvast enkele voor je op zodat jij vlot aan de slag kan. Bij de borden zijn er wel meer zaken om rekening mee te houden. Om te beginnen kies je best voor onderborden voor een mooi gedekte tafel ook tussen de gangen door.
Die onderborden voorzie je van een mooi gevouwen servet en kleine bordjes voor extra’s.
Zorg ervoor dat de borden op voldoende afstand van elkaar staan zodat iedereen voldoende ruimte heeft aan tafel en dus niet te krap bijeen gaat zitten. Ook het bestek vraagt de nodige aandacht. Zo dien je er uiteraard in de eerste plaats voor te zorgen dat voor elke gang het nodige bestek voorzien is rondom het bord. Hierbij wordt altijd van buiten naar binnen gewerkt in volgorde zoals je ze eerst nodig hebt. Vorken komen hierbij links van het bord te liggen en messen rechts met grote lepels ernaast. Kleine lepels en vorkjes krijgen dan weer een plaatsje bovenaan het bord. Maar ook voor de glazen zijn vaste plaatsjes voorzien. Alle glazen komen rechts van de borden te staan en opnieuw dient het aantal gelijk te zijn met het aantal verschillende soorten drankjes die voorzien zijn. En ook hier geldt dat ze geplaatst worden in volgorde van gebruik, met deze die je eerst gaat gebruiken van buiten. Met deze tips kan je alvast aan de slag. Vergeet ten slotte niet om tijdig je tafels te huren, feesttafels te huren, statafels te huren. Voor verhuur van tafels en stoelen ben je bij BJP aan het juiste adres. Maar we helpen je ook met plezier verder voor alle tafelbekleding en tafeldecoratie . Neem daarom alvast snel een kijkje op onze website of contacteer ons gerust om de mogelijkheden te bespreken.





Teruggave

Wat doe ik met het materiaal na het feest?


De goederen dienen proper teruggegeven te worden, dit met uitzondering van het linnen. Verwijder zeker alle plakkers of andere vreemde materialen van de gehuurde goederen. Linnen dient wel droog en wasklaar (geen etensresten, kaarsvet, nietjes, glinsters, kaartjes, ...) teruggegeven te worden. Voor toestellen en meubilair die vuil terugkeren, geldt een minimale toeslag van 25%. De materialen dienen terug gestapeld te worden zoals ze aangeleverd werden. De chauffeur telt het meubilair en de grote materialen bij terugname. Klein materiaal alsook linnen tellen gespecialiseerde mensen naderhand in het magazijn van BJP. Tekorten en schade dienen altijd vergoed te worden.




Ik ben een artikel vergeten terug te geven. Wat nu?


Ontbrekend materiaal dat naderhand teruggevonden wordt, dient zo snel mogelijk in ons magazijn terug bezorgd te worden. Zo vermijd je extra huur en kunnen we toekomstige uitleveringen aan klanten garanderen.




Moet ik het linnen zelf wassen?


Nee, daar zorgt BJP voor. Het enige wat we vragen is om het linnen droog te houden. Plaats het linnen niet in de regen om opgepikt te worden. Beschimmelde nappen kunnen niet meer gereinigd worden en rekenen we dus aan. Daarom dien je beschimmeling te voorkomen. Bij het opruimen laat je nat linnen verluchten. Linnen is geen vuilzak. Daarom dienen de kaarsresten, etensresten en kaartjes verwijderd te zijn. Pas op voor kaarsen en vuurwerkstokjes. De nog verhitte stokjes en vonkjes worden op het tafellaken gelegd en verbranden zo het weefsel waardoor we de nap dus moeten aanrekenen.




Wat moet ik doen in geval van breuk, schade, tekorten?


Bij ontvangst van de goederen moet u schade, breuk of tekorten zo snel mogelijk doorgeven via mail aan de hand van een foto. Indien er schade, breuk of tekorten bij het terugbrengen van het verhuurde feestmateriaal wordt vastgesteld, zal dit aangerekend worden aan de klant. Wij kunnen meldingen van schade na het evenement niet accepteren.