top of page
Verlof van 10/10/24 tot 19/10/24
Veelgestelde vragen - BJP Supplies
Â
Hieronder hebben we op de meest gestelde vragen een antwoord gegeven.
Staat jouw vraag er niet bij of heb je nog een andere vraag, dan kan je steeds contact opnemen met onze klantenservice via
info@bjp-groep.be.
-
Wat zijn onze openingsuren?Onze openingsuren vindt u terug op onze pagina contacteer ons.
-
Wat met de nieuwe SUP wetgeving?Single Use Plastic, afgekort SUP. Het zal je in de afgelopen maanden ongetwijfeld niet zijn ontgaan dat er vanaf 3 juli 2021 een wetgeving actief is omtrent het gebruik van bepaalde wegwerpartikelen. Er gaat onder andere een verbod in op specifieke plastic disposables geschikt voor éénmalig gebruik. Volgende wegwerp verpakkingen mogen niet meer vanaf 3 juli 2021: - Plastic borden - Plastic bestek (messen, vorken, lepels, roerstaafjes, eetstokjes) - Plastic rietjes (ook van PLA) - EPS food verpakkingen Ons gamma plastic verpakkingen die vervaardigd zijn uit PP, PET en PS zijn niet opgenomen in de nieuwe wetgeving en blijven dus gewoon beschikbaar. Daarnaast hebben we uiteraard al een zeer ruim gamma van ecologische verpakkingen die een alternatief bieden. En ondertussen blijven we steeds op zoek naar innovatieve materialen en hernieuwbare en composteerbare grondstoffen. In het kader van de nieuwe SUP-richtlijn van de Europese Unie zijn er momenteel veel onzekerheden op de markt over de producten die verkocht mogen blijven worden nadat de SUP richtlijn van kracht is geworden. Dus willen wij vandaag enkele misverstanden uit de weg ruimen. De afgelopen tijd hebben wij gemerkt dat in veel berichten over de SUP-richtlijng de bewering wordt gedaan dat alle plastic wegwerpbekers vanaf 3 juli 2021 verboden zijn en niet meer mogen worden geproduceerd en verkocht. Wij wijzen er uitdrukkelijk op dat deze bewering onjuist is! De verordening geldt alleen voor drinkbekers gemaakt van EPS (isomo). Alle andere plastic bekers mogen na de deadline nog gebruikt worden, op voorwaarde dat ze voorzien zijn van het door de EU gespecificeerde logo. Wel moeten we nog meegeven dat Lokale en Vlaamse overheden sinds 1 januari 2020 geen dranken meer mogen serveren in wegwerpbekers of éénmalige drankverpakkingen. Dat geldt ook voor evenementen die niet georganiseerd worden door de overheden, van schoolfeesten tot festivals, tenzij de organisator 90 procent van de verpakkingen selectief kan inzamelen voor recyclage (en 95 procent vanaf 2022). Dan kies je best voor herbruikbare bekers. Alle producten die al in de keten zijn, mogen nog worden verkocht en gebruikt. Dit geldt voor zowel de artikelen waar een verbod op komt als voor de artikelen met de markeringsplicht. Voor de artikelen met de markeringsplicht hoef je dus geen actie te ondernemen als klant. Je merkt vanzelf dat de markering zichtbaar wordt op de producten. Geen probleem dus! Je hoeft niets weg te gooien en mag je huidige stock gewoon opgebruiken. Vanaf 3 juli 2021 moet er onder andere een markering gedrukt worden op alle soorten kartonnen drinkbekers, dus zowel op kartonnen bekers met PLA of met PE coating als no-plastic bekers... Bekers die in de praktijk worden gebruikt voor voedingsmiddelen zijn uitgesloten van de markeringsvoorschriften en blijven wij gewoon verder verdelen. Denk aan bekers voor o.a. yoghurt & desserts, groenten en fruit. Met BJP als partner kan je op je twee oren slapen. We volgen alle ontwikkelingen en richtlijnen op de voet. We garanderen dat ons gamma altijd beantwoordt aan de recente wetgeving.
-
Wat met de Fost Plus toeslag?De Fost Plus bijdrage voor serviceverpakkingen zit reeds verwerkt in onze prijzen. Dus je weet meteen duidelijk de juiste prijs!
-
Kan ik samples aanvragen?Van de meeste producten kunnen we een sample opsturen zodat je zelf even kan uittesten of de verpakking geschikt is voor jou. De samples zelf rekenen we niet aan. We rekenen enkel een verwerkings- en transportkost aan van € 12.00 voor België en € 17.00 voor Nederland. Indien je later het product bij ons bestelt, dan wordt deze kost terug in mindering gebracht. Je kan de samples hier bestellen. Noteer zeker al je gegevens en de productcode(s).
-
Kan ik gepersonaliseerde verpakkingen bestellen?Dit is zeker mogelijk! BJP is uw partner voor al uw gepersonaliseerde verpakkingen. Je kan hiervoor steeds vrijblijvend een aanvraag sturen naar info@bjp-groep.be of bel ons op +32 56 72 52 82. Aangezien wij je graag adviseren naar jouw best passend voorstel, komt er iemand langs (op afspraak uiteraard) om u alle mogelijkheden voor te stellen. Gelieve zeker rekening te houden dat er voor alle gepersonaliseerde verpakkingen altijd een minimum is aan verbonden, alsook een bepaalde leveringstermijn.
-
Product niet gevonden?Wegens ons ruim aanbod kunnen wij niet alle artikels op onze site plaatsen. Neem even contact met ons op en wij helpen je graag verder.
-
Moet je een account aanmaken?Nadat je je producten in je winkelmandje hebt toegevoegd, klik je op 'ga naar de kassa'. Vul je emailadres in en klik vervolgens op 'inloglink ontvangen'. Er zal automatisch een account voor je worden aangemaakt indien je er nog geen hebt. Ga naar je mailbox, je zal een email ontvangen met als onderwerp 'koppeling om in te loggen'. Klik vervolgens op 'log in'. Zo makkelijk is het! Je kan nu toekomstige en vorige bestellingen volgen en je favorieten bekijken op mijn Account pagina. Dit is handig, omdat je geen wachtwoorden hoeft te onthouden om toegang te krijgen tot je account. Plus, de link login by sign-in is een veiligere manier van inloggen dan het gebruik van een wachtwoord.
-
Is het product op voorraad?Op onze webshop kan u niet zien of een product al dan niet voorradig is. Deze info vind je terug in onze orderbevestiging.
-
Kan ik mijn bestelling annuleren?Voor annulaties van je bestelling, gelieve ons onmiddelijk te contacteren op het nummer +32 (0)56 72 52 82 of via mail naar info@bjp-groep.be. Wij kijken dan samen of we de producten nog kunnen annuleren. Gepersonaliseerde producten, alsook bestelartikels kunnen op geen enkele wijze geannuleerd worden.
-
Ik heb een verkeerd product besteld, wat nu?"Indien je ons onmiddellijk verwittigt welk product je verkeerd besteld hebt, kunnen wij dit nog aanpassen. Opgelet alle gepersonaliseerde producten, alsook bestelartikels kunnen op geen enkele wijze gewijzigd worden.
-
Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling geplaatst heb?Nadat je je bestelling hebt geplaatst, ontvang je een automatische bevestigingsmail. Daarin vind je een overzicht van je bestelling. Zodra wij je bestelling ontvangen hebben, verwerken wij deze hier intern en ontvang je zo spoedig mogelijk een orderbevestiging met alle nuttige info zoals tijdstip van levering/afhaling, betalingscondities,... Voor elke bestelling die je plaatst, krijg je altijd na de automatische bevestigingsmail een persoonlijke orderbevestiging vanuit ons kantoor via mail. Heb je niks ontvangen? Dan raden we graag aan om een kijkje te nemen in je inbox met ongewenste e-mails. Geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met de klantendienst via chat, email of per telefoon.
-
Hoeveel moet ik bestellen?Dit maakt helemaal niet uit! Wij verwijzen wel graag naar onze transportkosten. Zie veelgestelde vragen - levering - wat zijn de verzendkosten.
-
Wie kan er bestellen?Iedereen met een geldig ondernemingsnummer kan een bestelling plaatsen. Ook bedrijven in Nederland kunnen BTW vrij bestellen. Met een geldig ondernemingsnummer wordt de BTW gelijk in mindering gebracht bij het afronden van je bestelling.
-
Hoe kan je bestellen?Je kan uw bestelling plaatsen via onze webshop, telefoon, mail of via onze vertegenwoordiger. Via onze webshop bestel je bij ons in 4 stappen. - Selecteer je gewenste producten en vul het aantal in. - Klik op kassa. - Vul alle gegevens in of meld je aan. - Klik op plaats bestelling.
-
Wat zijn de leveringsuren?Leveringen gebeuren voornamelijk op donderdag, vrijdag en zaterdag tussen 8u en 18u. Wij verwittigen je telkens 1 tot 2 dagen op voorhand, om het tijdstip van levering door te geven, indien wij met eigen transport leveren. Indien er met extern transport geleverd wordt, kan je de levering opvolgen via de track&trace. Als onze transporteur de zending opnieuw moet aanbieden op hetzelfde of op een ander afleveradres omdat er niemand aanwezig was, zullen wij de transportkosten in rekening brengen.
-
Wat is de levertijd?Wij verkiezen nog altijd een persoonlijke aanpak en leveren zoveel mogelijk met eigen transport. Artikelen op voorraad, alsook bestellingen van standaardartikelen van Duni, worden geleverd in de week volgend op je bestelling, indien de bestelling doorgegeven wordt voor donderdagavond. Dit met uitzondering van bestelartikels en gepersonaliseerde producten. Wij verwittigen je telkens om het tijdstip van levering door te geven. Indien je toch sneller wenst geleverd te worden, gelieve ons te contacteren om dit samen te bespreken.
-
Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?Je kan inderdaad zelf je bestelling afhalen in ons magazijn. Zo spaar je de transportkosten uit. Bij de plaatsing van je bestelling via onze webshop, kan je kiezen tussen 'verzend naar mijn adres' of 'ophalen in de winkel'. Opgelet afhalingen zijn enkel mogelijk nadat wij je een orderbevestiging per mail verstuurd hebben. De afhalingsuren zijn van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u en van 14u tot 17u. Op zaterdag, zondag en feestdagen zijn geen afhalingen mogelijk. Om een goed verloop van onze logistiek te kunnen garanderen, kan je geen goederen afhalen zonder een voorafgaande bestelling te plaatsen. En geen nood...we helpen je altijd met het laden en lossen van de goederen.
-
Wat zijn de verzendkosten?De verzendingskosten worden automatisch berekend nadat je het leveringsadres hebt ingevuld. Verzending binnen België (West- en Oost-Vlaanderen) Elke bestelling vanaf € 200.00 excl. BTW leveren wij gratis. Voor bestellingen onder de € 200.00 vragen wij een bijdrage in de transportkosten. Voor elke aankoop onder de € 100.00, rekenen wij € 12.00 transportkosten aan. Voor elke aankoop tussen de € 100.00 en € 200.00 rekenen wij € 23.00 transportkosten aan. Verzending naar Nederland Elke bestelling vanaf € 300.00 excl. BTW leveren wij gratis. Voor bestellingen onder de € 300.00 vragen wij een bijdrage in de transportkosten. Voor elke aankoop onder de € 150.00, rekenen wij € 17.00 transportkosten aan. Voor elke aankoop tussen de € 150.00 en € 300.00 rekenen wij € 34.00 transportkosten aan.
-
Waar vind ik mijn facturen?Alle facturen ontvang je steeds per post, via mail of bij levering/afhaling. Je kan via onze webshop geen facturen raadplegen. Mocht je een factuur ontbreken, mail of bel ons en wij bezorgen je een kopie.
-
Hoe kan ik betalen?Wij accepteren geen betalingen via onze webshop. Ben je een nieuwe klant? Dan dien je de eerste bestelling te betalen bij levering/afhaling of voordien via overschrijving. Wij nemen hiervoor contact met je op. Voor bestaande klanten gelden de betalingscondities zoals afgesproken in de klantenfiche van ons boekhoudsysteem.
-
Wanneer kan ik goederen retourneren?Voorraadproducten in gesloten verpakkingen kunnen na overleg eventueel geretourneerd worden. Gelieve ons hiervoor te contacteren. Bestelproducten, gepersonaliseerde producten en open verpakkingen kunnen op geen enkele wijze geretourneerd worden. Alle retours dienen via onze vertegenwoordigers te gebeuren! Onze chauffeurs aaanvaarden geen retours, tenzij uitdrukkelijk op de leveringsbon vermeld.
-
Ik heb een andere klacht, wat moet ik doen?Tevreden klanten, daar werken wij voor! Natuurlijk zijn wij ook maar mensen en kan er altijd iets fout lopen. Indien je over iets niet tevreden bent, gelieve dit ons zeker door te geven via ons online klachtenformulier. Je mag altijd rekenen op een vlotte reactie. We proberen je klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.
-
Klachten over de factuur?Klachten betreffende de factuur moeten binnen de acht dagen na factuurdatum per aangetekend schrijven of via mail worden geformuleerd.
-
Wat te doen bij een productiefout?Hoe hard we ook ons best doen, de kans bestaat altijd dat er iets fout loopt. Wanneer je product een productiefout vertoont, dien je binnen de 8 dagen het online klachtenformulier in te vullen. Dit formulier vind je onderaan onze site terug. Je dient duidelijke foto's van de productiefout toe te voegen als bijlage. Wij zullen je per email op de hoogte houden van de klacht. Je mag altijd rekenen op een vlotte reactie. We proberen je klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.
-
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?Hoe hard we ook ons best doen, de kans bestaat altijd dat er iets fout loopt. Mocht je per uitzondering een verkeerd artikel ontvangen hebben, neem je best binnen de 48u contact met ons op via chat, per telefoon of via e-mail. Vergeet niet het artikelnummer en de leveringsbonnummer te vermelden.
-
Wat als mijn bestelling beschadigd of onvolledig is bij levering?Hoe hard we ook ons best doen, de kans bestaat altijd dat er iets fout loopt. Wanneer je order niet in perfecte staat afgeleverd wordt, of wanneer de levering onvolledig is, dien je binnen de 48u het online klachtenformulier in te vullen. Dit formulier vind je onderaan onze site terug. Je dient duidelijke foto's van het beschadigde product en/of pakket toe te voegen als bijlage. Wij zullen je per email op de hoogte houden van de klacht. Je mag altijd rekenen op een vlotte reactie. We proberen je klacht dan ook zo snel mogelijk op te lossen.
bottom of page